Om du råkar ut för att ditt tjänstutbud inte fungerar som det är tänkt ska du i första hand vända dig till våra tjänsteleverantörer och göra en felanmälan.
På Ownits hemsida hittar du också aktuell information om akuta och planerade avbrott. Om ditt internet inte fungerar, och du har tillgång till internet på annat sätt, försök först med att informera dig om det finns ett känt avbrott. Informationen finns under driftstatus.
Om avbrottet redan är känt av Ownit kan du på denna sida också registrera dig på hemsidan för att bli uppdaterad via sms om statusen på avbrottet.
Ladda ner Ownits felsökningsapp, Ownit Fixit.
Appen kommer berätta för dig om det finns ändringar du kan göra själv eller om det ser ut som att du kommer behöva kontakta Ownit. Dina tester sparas hos Ownit under en begränsad tid om du skulle vilja kontakta dem och få hjälp att tolka dina resultat.
Appen kan laddas ner från App Store eller Play Store. Se mer på Ownits hemsida.
Om du har problem med ditt internet prova med att starta om tjänstefördelaren (routern).
Detta gör du genom att dra ut elkabeln från tjänstefördelaren och sätta i den efter någon minut.
Det kan i många fall lösa problemet. Oavsett om du råkar ut för avbrott eller inte är det bra att regelmässigt starta om routern.
Om inte detta hjälper går du in Ownits hemsida via alternativ uppkoppling och hitta information om eventuella driftstopp. Denna information hittar du under rubriken kundservice/driftstopp
Om felet inte beror på ett driftstopp och du fortfarande har problem kontakta Ownit
För mer information se Ownits kundservice
Tel: 08-525 07 300.
Kundservice har öppet
vardagar 08:00 - 22:00
helgdagar mellan 10:00 - 19:00
På Ownits hemsida hittar du också många bra tips på hur ditt WiFi fungerar eller hur du optimerar din hastighet.
Om du har problem med dina TV-kanaler eller bilden fryser eller hackar ska du ta kontakt med Telenor:
Tel: 020- 222 222
Öppettider: Vardagar: 08.00 – 19.00 och helger: 09.00 – 17.00
Ett alternativ kan vara att ta kontakt med Ownit och be dem kontrollera att mediakonvertern släpper igenom kabel-TVn.
Om du har återkommande problem eller inte får den hjälp du behöver från våra tjänsteleverantörer vill vi att du kontaktar oss i styrelsen. Vi behöver känna till om du upplever att du inte har det tjänstutbud du kan förvänta dig eller om du inte får den hjälp du behöver. Skriv ett meddelande till oss i kontaktformuläret och markera support.